Sexta-feira, dia 24 de maio de 2019
imagem do topo logo

RESUMOS/ABSTRACT

An English translation can be found at the end of the Portuguese text


ATENÇÃO:

As NORMAS PARA AS APRESENTAÇÕES DOS PÔSTERES E ORAIS estão disponíveis aqui.

HORÁRIOS E SALAS DAS APRESENTAÇÕES ORAIS no XXII Simpósio de Mirmecologia estão disponíveis aqui.

DATAS DAS APRESENTAÇÕES DE PÔSTERES no XXII Simpósio de Mirmecologia estão disponíveis aqui.



O período de submissão de resumos será de 15 de março a 07 de agosto de 2015.

No período de 15 de março a 07 de agosto de 2015, os participantes estão convidados a enviar resumos para o XXII Simpósio de Mirmecologia, por meio do website www.uesb.br/eventos/mirmecologia. Resumos encaminhados posteriormente a 07 de agosto não serão avaliados.

IMPORTANTE: Alguns trabalhos serão selecionados pela Comissão Científica para apresentação oral, de acordo com a originalidade, contribuição científica e relevância para o evento. Todos os autores serão comunicados até 08 de setembro de 2015 sobre o aceite ou não de seus resumos e sobre o formato de apresentação dos mesmos (pôster ou oral). Os autores de trabalhos rejeitados serão comunicados por Email.

Cada pessoa inscrita poderá submeter até dois resumos como primeiro autor (responsável pela apresentação do trabalho).

Para enviar o resumo, o autor deve efetuar o pagamento da inscrição (com exceção dos palestrantes convidados). Resumos encaminhados sem inscrição devidamente paga não serão avaliados.

Para inscrever seu(s)resumo(s)há duas opções possíveis:

1) Submeter o(s) resumo(s) no momento de efetuar sua Inscrição. Note que nesta página há a opção de anexar o resumo, indicando em qual das áreas de conhecimento cobertas pelo Simpósio o trabalho se encaixa (1. Taxonomy, systematics, biogeography and paleontology; 2. Biology/natural history, behavior; 3. Morphology, physiology & genetics; 4. Population and community ecology; 5. Interactions between ants and plants, and between ants and other arthropods; 6. Bioindication, bioinvasion and pest control).

2) Caso você queira aproveitar o período de inscrição mais barato e não tenha ainda seu resumo pronto, então inscreva-se assim que possível e envie depois seu resumo (respeitando o prazo final de 07 de agosto de 2015) via e-mail para o endereço abstracts.myrmeco2015@gmail.com. Neste caso, indique no assunto do e-mail seu nome e escreva “submissão de resumo”. No corpo do e-mail, indique ainda a área de conhecimento em que seu trabalho se encaixa (1. Taxonomy, systematics, biogeography and paleontology; 2. Biology/natural history, behavior; 3. Morphology, physiology & genetics; 4. Population and community ecology; 5. Interactions between ants and plants, and between ants and other arthropods; 6. Bioindication, bioinvasion and pest control). ATENÇÃO: Neste caso, você receberá uma mensagem via e-mail confirmando se o arquivo com seu resumo foi recebido corretamente. Caso não receba esta mensagem num prazo de 3 (três) dias, cheque o endereço de envio e enviei novamente seu e-mail.

Independentemente da opção de submissão escolhida, o resumo deverá estar na forma de um documento Word (.doc ou .docx). Não serão aceitos documentos em formato PDF. Em caso de dúvidas, acesse a página “Fale Conosco”, disponível no website do evento ( www.uesb.br/eventos/mirmecologia).

Normas para a formatação dos resumos:

Os resumos deverão ser redigidos integralmente em inglês, usando o editor de texto Microsoft Word® 6.0 ou versão superior.

Tamanho do papel: A4; Margens (superior, inferior, esquerda, direita): 2,5 cm; Fonte: Times New Roman - tamanho 12; Espaçamento entre as linhas: simples; Alinhamento do texto: “justificado” no documento inteiro.

Número máximo de palavras: 450 no texto principal; 30 no título.

Itens que devem constar do resumo, na ordem indicada abaixo:

1. Título: com letras MAIÚSCULAS e em negrito; com nomes científicos em itálico;

2. Nomes: iniciais do(s) prenome(s) do(s) autor(es), seguido(s) pelo sobrenome, com letras MAIÚSCULAS e nome do autor responsável pela apresentação do resumo sublinhado; os diferentes nomes devem ser separados por uma vírgula, salvo o penúltimo e o último, separados pelo símbolo “&”.

3. Endereços dos autores: nome da instituição, endereço completo e e-mail para o autor principal; apenas instituição, cidade, estado e país para os demais autores; endereços dos autores separados por ponto-e-vírgula. Se houver mais de uma instituição, identificar com números, o autor e sua origem.

3. Texto principal: deverá ser escrito em um único parágrafo, ressaltando o contexto teórico/introdução, o(s) objetivo(s), o(s) método(s), os resultados e as conclusões da pesquisa. Não usar subtítulos (ex: Introdução; Objetivos; Material e métodos etc) no texto, nem colocar referências bibliográficas. Não indicar resultados de textos estatísticos no resumo.

4. Instituições de fomento serão indicadas no final do texto principal, entre parênteses, logo após a última frase do texto (ver modelo abaixo).

Modelo de resumo disponível aqui: Modelo de Resumo


ATTENTION:

Guidelines for the preparation of posters and oral presentations are available here.

Time and rooms for oral presentations at the XXII Simpósio de Mirmecologia are available here.

Dates for POSTER PRESENTATIONS are available here.



From March 15 to August 07, 2015, participants are invited to send their abstracts to the XXII Simpósio de Mirmecologia through the website www.uesb.br/eventos/mirmecologia. Abstracts submitted after August 07, 2015, will not be evaluated.

IMPORTANT: Some works will be selected by the Scientific Committee for oral sessions, depending on the originality, scientific contribution and relevance for the event. The authors will be communicated until September 08, 2015, if their work has been accepted (or rejected). Also, based on the judgment of our Scientific Committee, the authors will be communicated if their work should be presented as a poster or an oral presentation. Works rejected will be informed by Email.

Each registered attendee can submit up to two abstracts as first author (i.e., the person responsible for presentation). Remember that for submitting their abstracts, participants have to pay the corresponding subscription fee (except for invited speakers).

There are two alternative ways for submitting your(s) abstract(s):

1) Submit your(s) abstract(s) at the moment of Subscription. Note that in the subscription page there is an option to attach your abstract, and also to select in which areas of Myrmecology your work fits in (1. Taxonomy, systematics, biogeography and paleontology; 2. Biology/natural history, behavior; 3. Morphology, physiology & genetics; 4. Population and community ecology; 5. Interactions between ants and plants, and between ants and other arthropods; 6. Bioindication, bioinvasion and pest control).

2) Maybe you want to subscribe yourself at the early bird registration period, but your abstract is not yet prepared. In that case, subscribe yourself without sending an abstract and, afterwards (but respect the deadline of August 07, 2015), send your(s) abstract(s) to the e-mail abstracts.myrmeco2015@gmail.com. In this case, please provide your name and the word “abstract” at the ‘subject’ field. Also, inform in your e-mail in which area of Myrmecology your work fits in (1. Taxonomy, systematics, biogeography and paleontology; 2. Biology/natural history, behavior; 3. Morphology, physiology & genetics; 4. Population and community ecology; 5. Interactions between ants and plants, and between ants and other arthropods; 6. Bioindication, bioinvasion and pest control). ATTENTION: By choosing this option, you will receive an e-mail confirming if your work has been received. If, within 3 days, you do not receive such a message, please check the e-mail adress you have sent to, and send your e-mail again.

All abstracts should be sent as a Microsoft Word document (.doc ou .docx). Abstracts sent as PDFs will not be accepted.

For questions, please contact us through the webpage “FaleConosco”, on the event website ( www.uesb.br/eventos/mirmecologia).

Abstract preparation guidelines:

Abstracts must be written in English using Microsoft Word® 6.0 or later. Text should be single spaced and justified and only Times New Roman font - size 12 - should be used. Page layout: A4; margins: 2.5 cm (all).

Words limit: 450 (main text); 30 (title).

Abstracts should include: title, author(s) name(s), author(s) affiliation(s) and main text.

1. Title: in bold capital letters with scientific names in italic;

2. Author(s) name(s): first and middle name initials followed by the surname in capital letters. The name of the author presenting the work should be underlined; different authors should be separated by commas apart from the last two which should be separated by “&”.

3. Author(s) affiliation(s): institution name, full address and email address of the main author, followed by the institution name, city, state and country of all other authors (when different). Different addresses should be separated by a semicolon and numbered according to author.

3. Main text: One paragraph, no citations or subtitles (e.g. Introduction, Objectives etc). Text should highlight the theoretical framework used, main objective(s), methods, results and conclusion(s) of the research. Do not mention the results of statistic tests on your abstract.

4. Research grants and other sources of funding should be listed at the end of the main text, between brackets (see “Abstract example” below).

Abstract example available here: Modelo de Resumo